Korekcja uszu Warszawa - Radzikowska Clinic

Korekcja uszu Warszawa

Korekcja uszu

Nasze uszy są jedyne, unikalne i dodają indywidualności twarzy. Kształt małżowiny jest dziedziczony i kiedyś stanowił podstawę do ustalenia ojcostwa. Jednak te odstające są dużym problem. To częstsza wada rozwojowa i bywa przyczyną wielu kompleksów. Wada może być obustronna lub jednostronna, symetryczna lub niesymetryczna. Nieoperacyjne leczenie jest możliwe w czasie kilku pierwszych dni po urodzeniu, kiedy chrząstka małżowiny dziecka jest jeszcze pod wpływem hormonów matki. Wtedy możliwe jej wymodelowanie przy użyciu opaski uciskowej.  Maksymalny wzrost małżowiny usznej dokonuje się do 5 roku życia i osiąga wtedy 85% swojej ostatecznej wielkości. Do 10 roku życia wzrost jeszcze następuje, a między 10-18 rokiem życia małżowina już prawie nie rośnie. Pomiędzy 10-18 rokiem życia dokonuje się wzrost wyrostków sutkowych i to powoduje, że odstawanie staje się mniej widoczne. Jeżeli dziecko jest dość spokojne i rodzice bardzo chcą, to można zabieg wykonać w wieku 8-10 Lat. Z reguły jednak lepiej zrobić to około 14 roku życia dziecka, gdyż wtedy zabieg jest możliwy w znieczuleniu miejscowym, czyli mniej ryzykownym.

– uszy odstające, filiżankowate, zwisające, zwinięte;

– dodatkowy guzek Darwina;

– dodatkowa grobelka – ucho Stahl’a.

– choroby autoimmunologiczne

– nowotworowe

– zaburzenia krzepnięcia

Zabiegi operacyjne są ukierunkowane na wytworzenie grobelki lub na skorygowanie muszli. Plastyka uszu polega na przystawieniu małżowiny usznej do czaszki lub wytworzeniu jej brakującego załamania przy pomocy specjalnych szwów modelujących. Zabieg wykonywany jest na ogół w znieczuleniu miejscowym, czasami, szczególnie przy operacji dzieci, stosowane jest znieczulenie ogólne.

Najważniejszy wpływ na wynik leczenia ma prawidłowa ocena zniekształcenia powodującego odstawanie małżowiny usznej i zaplanowanie zabiegu zgodnie z rozpoznana przyczyną. W przypadku zabiegu korekty uszu w znieczuleniu ogólnym, pacjent pozostaje w klinice do następnego dnia. W znieczuleniu miejscowym tylko przez okres 2-4 godzin. Po zabiegu może występować przejściowy obrzęk, zasinienie oraz niewielkie krwawienie okolicy operowanej. Powrót do pełnej aktywności po zabiegu korekcji odstających małżowin usznych  następuje zwykle po tygodniu. Przez 6 tygodnie zaleca się noszenie opaski ochronnej na uszy. Szwy  zdejmujemy po 7-10 dniach.