Lifting twarzy Warszawa - Radzikowska Clinic

Lifting twarzy Warszawa

Lifting twarzy

Starzenie twarzy, to nie tylko wynik ścieńczenia skóry, ale fałd i zmarszczek, które tworzą się w wyniku powtarzających się skurczów mięśni mimicznych oraz grawitacji. Wiele kobiet wchodzących w dojrzały wiek nie potrafi pogodzić się z tym widokiem w lustrze. Obwisłe policzki i szyja często powodują u nich dyskomfort psychiczny. To prawda, że wiele z nich traci pewność siebie, spada im samoocena. Operacja estetyczna, która może wtedy pomóc to lifting.

– obwisanie policzków, skóry szyi

– opadające kąciki warg

– zatarcie kąta żuchwy

– cukrzyca

– anemia

– problemy naczyniowe

– problemy skórne, szczególnie stany zapalne operowanych okolic

– choroby  układu  sercowo-naczyniowego

– Choroba nowotworowa

Przed planowanym zabiegiem należy wykonać następujące badania: morfologia z grupą krwi,

układ krzepnięcia Na, K w surowicy, antygen Hbs, przeciwciała anty HCV,RTG klatki piersiowej i

EKG ( w przypadku znieczulenia ogólnego). Jeśli ktoś pali papierosy, miesiąc przed operacją należy ograniczyć lub rzucić. Zabieg liftingu w zależności od rozległości zabiegu trwa 2-4 h. Odbywa się w znieczuleniu ogólnym. Klasyczny polega na preparowaniu płatów skórno-tłuszczowych, na dogłowowo tylnej rotacji tych płatów i wycięciu nadmiaru skóry. Długość cięcia jest uzależniona od nadmiaru skóry na szyi. W odcinku skroniowym preparowanie może być głębokie, zmniejsza to ryzyko uszkodzenia gałązki czołowej nerwu twarzowego, jak i łysienia w okolicy skroniowej ponad płatem.

Po zabiegu pacjent przebywa w klinice do następnego dnia. Powrót do aktywności następuje zwykle po 14 dniach. W niektórych przypadkach zasinienia i obrzęk twarzy mogą utrzymywać się do 4 tygodni. Przez 2 tygodnie od zabiegu zaleca się noszenie specjalnej  opaski na twarz. Możliwe powikłania, to krwiak, martwica skóry, uszkodzenie nerwów, łysienie, blizny pooperacyjne, przebarwienia skóry. Jeśli chodzi o powtórny zabieg face liftingu, to trudno jest przewidzieć, kiedy pacjent będzie wymagał ponownej operacji. Zwykle wraca po 5-10 latach. Celem powtórnego zabiegu jest wygładzenie skóry twarzy i szyi, usunięcie blizny po pierwszym zabiegu i zachowanie maksymalnie dużej ilość skóry owłosionej głowy.