Liposukcja Warszawa - Radzikowska Clinic

Liposukcja Warszawa

Liposukcja Warszawa

Liposukcja to technika chirurgicznego modelowania ciała, której celem jest zredukowanie miejscowo nagromadzonej tkanki tłuszczowej nad powięzią przez jej podskórne odessanie po wcześniejszym wykonaniu niewielkiego nacięcia skory. Dla wielu osób liposukcja jest motywacją, zaczynają dbać o zachowanie dobrego efektu, ćwiczą, zdrowo jedzą. Często przy liposukcji pobiera się tkankę tłuszczową, którą można użyć w innych zabiegach estetycznych. Zwykle przeszczepiona tkanka tłuszczowa powoduje zwiększenie objętości ciała w leczonej okolicy. Najczęściej wykonywany jest nią zabieg odmładzania twarzy tzw. lipofiling. Przeszczep tkanki tłuszczowej może też poprawić wygląd, ujędrnić piersi lub skorygować zmarszczki, wypełnić nierówności ciała, ubytki objętości tkanek spowodowanych wiekiem, urazem, operacjami, wadami wrodzonymi lub innymi przyczynami.

Liposukcja

Problem

– lokalne nagromadzenie tkanki tłuszczowej

– choroby serca

– niewydolność nerek, wątroby

– zaburzenia krzepnięcia

– choroby nowotworowe

– Choroby autoimmunologiczne

– zaburzenia krzepliwości krwi

– choroby immunologiczne

– stany zapalne skóry

– infekcja

– otyłość uogólniona

– nieprawidłowa elastyczność skóry

– ciąża i połóg

Jeffrey Klein w 1987r. opublikował swoje doświadczenia z bezpiecznym wykonaniem zabiegu liposukcji z wykorzystaniem znieczulenia tumescencyjnego. Zaletą takiego znieczulenia jest zniesienie bólu przy jednoczesnym zapewnieniu hemostazy  . Krew stanowi 1-3 % odessanego aspiratu a w znieczuleniu ogólnym bez tumescencji – 40%. Infuzja do podskórnej tkanki tłuszczowej ogrzanego do 40 C roztworu znieczulającego wywołuje mniejszy ból w porównaniu z roztworem podawanym w temperaturze pokojowej.

Podczas zabiegu w operowaną okolicę zostaje podany  Roztwór Kleina, znieczulający i obkurczający naczynia. Następnie przy pomocy specjalnych kaniul i urządzeń wytwarzających podciśnienie, usuwany jest nadmiaru tkanki tłuszczowej. W trakcie zabiegu możliwe jest wykorzystanie pozyskanej w ten sposób tkanki tłuszczowej.

Czas trwania, to 1-4 godziny, w znieczuleniu ogólnym lub sedacji . W zależności od wielkości zabiegu i znieczulenia pobyt w klinice od 4 godzin do doby.

Efekt i rekonwalescencja:

Powrót do pełnej aktywności fizycznej, w zależności od zakresu liposukcji, trwa od kilku dni do 2 tygodni. W niektórych przypadkach przez okres 6 tygodni po zabiegu zaleca się noszenie specjalnego ubrania uciskowego.

Jedna z metod liposukcji jest liposukcja wodna wykorzystująca urządzenie zwane Body Jet, czyli metoda WAL (water-jetassisted liposuction), opracowana przez specjalistów z laboratorium Human Med. Polega ona na odsysaniu tkanki tłuszczowej za pomocą kaniul ze strumieniem płynu, którego ciśnienie można dopasować do różnej struktury tkanki tłuszczowej. Takie rozwiązanie pozwala na wybiórcze usuwanie komórek tłuszczowych, chroniąc jednocześnie tkankę łączną, naczynia krwionośne i nerwy. Całkowitą nowością jest także powiązanie ze sobą systemu odsysania tłuszczu i podawania znieczulenia, co daje pacjentowi większy komfort. Uzyskiwane przy zastosowaniu metody WAL nieuszkodzone komórki tłuszczowe, mogą zostać wykorzystane do reimplantacji (powiększania piersi, modelowania pośladków, rekonstrukcji piersi po zabiegach mastektomii, wypełniania zmarszczek, likwidowania ubytków i uszkodzeń ciała powstałych w wyniku wypadków). Za pomocą dodatkowego systemu można tez  mezenchymalne komórki macierzyste. Maja one zastosowanie w regeneracji skóry, najczęściej stosowane SA przez ortopedów do odbudowy powierzchni stawowych i regeneracji uszkodzonych mięśni i ścięgien np. po uszkodzeniu ścięgna Achillesa.

Niewątpliwą zaletą liposukcji wodnej  jest także to, że  zabieg jest delikatniejszy dla pacjenta a co za tym idzie krótszy czas rekonwalescencji