Rhinoplastyka - korekcja nosa Warszawa - Radzikowska Clinic

Rhinoplastyka – korekcja nosa Warszawa

• Rhinoplastyka – korekcja nosa Warszawa

Korekcja nosa

Sama korekcja nosa, czyli rhinoplastyka ma na celu poprawienie wyglądu i proporcji nosa, jego wielkości, lub szerokości, garba, wklęśnięcia, czubka nosa. Nos nadaje twarzy określony charakter, więc nawet niewielka korekcja zmienia nasz wygląd. U młodych zabiegi przeprowadza się, gdy skończą 18 lat, bo do tego czasu chrząstki i kości wciąż rosną.

Nie ma nosa idealnego i nie zmienia się go na przykład według wydumanych wyobrażeń pacjenta. Nos, który dobrze wygląda na zdjęciu u znanej aktorki, nie koniecznie będzie pasował do nas. Chirurg plastyk musi brać pod uwagę  symetrię, budowę oraz proporcje twarzy. To też niezwykle ważny organ, którym wąchamy, oddychamy, dlatego zabieg musi być wykonany bardzo dokładnie. Decyzja dotycząca zabiegu korekcji nosa jest bardzo indywidualna i powinna uwzględniać ryzyko z nim związane.

Rhinoplastyka

duży nos, uwidoczniony garb

– nos Duzy,

– krzywy, po urazie

– choroba zakrzepowo -zatorowa

– stany zapalne zatok

– infekcja

– poważne choroby ogólne

Operacja plastyczna nosa może być przeprowadzona w znieczuleniu miejscowym lub ogólnym w zależności od zakresu planowanej korekcji.  Zabieg polega na korekcji części chrzęstnej i/lub kostnej, to z kolei zależy od zaplanowanego kształtu nosa. Metoda zamknięta polega na przeprowadzeniu jej za pomocą  cięcia wewnętrznego, dzięki czemu blizny pooperacyjne nie są widoczne. Operacja metodą otwartą jest bardziej inwazyjna. Polega na nacięciu  skóry u podstawy słupka nosa i przegrody nosowej, ale blizna po prawidłowo wykonanej operacji nie powinna być bardzo widoczna. Czasami korekcja nosa wymaga przeszczepu części chrzęstnych z innych  części ciała. Najczęściej wykonuje się przeszczepy z przegrody nosowej, ale też pobiera się  chrząstkę z małżowiny usznej. Często plastyka nosa wymaga repozycji przegrody, jej skrócenia. Ścięcie garbu wiąże się zawsze z tzw. Osteotomią poczwórną, polegając ą na złamaniu i przesunięciu części kostnej przegrody nosowej i ścian bocznych nosa Zabieg kończy się zeszyciem wykonanych cięć  , tamponadą przewodów nosowych oraz unieruchomieniem nosa za pomocą opatrunku gipsowego, bądź specjalnej płytki

Tamponada przewodów nosowych utrzymana zostaje od 24 – 48 godzin. Po 8-10 dniach następuje zdjęcie opatrunku unieruchamiającego. Obrzęk ustępuje zazwyczaj po okresie ok. 3- 4 tygodni. Do najczęstszych ale rzadkich powikłań zalicza się: infekcję, problemy z gojeniem się ran, powstanie krwiaka, zmiany w zakresie czucia skóry nosa, zaburzenia w oddychaniu, zaburzenia w unerwieniu skóry nosa (zdrętwienie).   Prawidłowo wykonana operacja daje dobry efekt.